Görögország I. - Szkopelosz, az Égei- Tenger legzöldebb szigete.

Mamma Mia!

Saját szervezésű egyhetes családi kiruccanáson voltunk Skopeloson. Voltam már korábban Görögországban, Korfun, így nem gondoltam, hogy sok újat mutathat a kis égei-tengeri sziget. Lassú tempójú pihengetős vakációra készültem, de nem teljesen így lett. A közel 5000 -es lakosságú kis sziget rengeteg kikapcsolódási lehetőséget tartogatott, a tájak pedig folyamatosan könyörögnek a fotózásért, a gépet szinte le sem tudtam rakni.

A sziget a görög Szporádok szigetcsoporthoz tartozik, és az Égei-tenger nyugati felében helyezkedik el.

Budapesten bérelt 9 személyes kisbusszal indultunk, az 1300 km- es utat egyhuzamban letoltuk, nagyobb fennakadások nélkül. Az autópályák minősége a magyar határ elhagyása után hagyott kívánnivalót, de jó tempót lehetett tartani így is. Az egész éjszakás vezetés után hajnalban érkeztünk a volos-i kikötőbe, ahonnan a kompunk indult Skopelosra.
A városban szálltunk meg az Albatros apartmanházban, ami ugyan negyedóra sétára volt a parttól, de magas fekvése miatt a teraszról az egész szigetet be lehetett látni.

Akik túrázni szeretnek, - márpedig mi igen - a sziget rengeteg gyönyörű útvonalat biztosít, két 500 méternél magasabb csúcsa is van ahonnan lélegzetelállító panoráma tárul az ember szeme elé.

Skopelos Panorama

Quadot mindenképp érdemes több napra bérelni, viszonylag olcsón adják, mivel elég sokan foglalkoznak bérbeadással. Ajánlott nem közvetlenül a strandon, hanem beljebb a városban bérelni, és több helyen is megérdeklődni az árakat mielőtt fizetünk, akár alkudni is lehet ha többet veszünk és több napra. Magyar B- jogsival bérelhetőek a járművek, semmi más nem kell hozzá, vezetni pedig bárki vezetheti aki nem fél tőle, közúti ellenőrzések nincsenek, az egy hét alatt egy rendőrrel sem találkoztunk. A quadok egyébként elég komolyak és jó állapotúak, szóval lehet csapatni szépen, a terep is megengedi. Bármerre mehet az ember, rengeteg hegyi és erdei csapás áll rendelkezésre, a lightostól a hardcore-ig, szóval itt ténylegesen ki is lehet használni őket.

A tenger kiváló fürdőzésre, kellemesen meleg és nincsenek nagy hullámok. A partok ugyan apró kavicsosak, és gyorsan mélyülnek, de rengeteg eldugott kis partszakasz van, ahol akár egyedül és zavartalanul lehet úszkálni. Akik szeretnek szikláról ugrani, itt rengeteg lehetőséget találnak, egészen extrém magas egyenes sziklafalak is vannak, mély vízzel alattuk, innen viszont a partra jutás elég nehézkes. Ezeken a partszakaszokon nagyon sok tengeri sün van a part menti sziklákon, szinte lehetetlen itt kimászni.

A város nem túl nagy, viszont nagyon jó autentikus görög óvárosi hangulata van a millió keskeny kis sikátornak, magas lépcsőknek, mindenfelé sziesztázó macskáknak, és szinte minden sarkon előforduló kis templomoknak, kápolnáknak, imahelyeknek. Az éttermek nem túl drágák, bár több helyet is kipróbáltunk, maradandó kulináris élménnyel nem lettünk gazdagabbak, de élőzenét viszont többször is sikerült kifognunk.

Skopelos Town

A szigeten forgatták egyébként a Mamma Mia! című filmet Meryl Streep-pel, ami jelentősen megdobta a turizmust az utóbbi években. Nem kizárólag emiatt, de a sziget mára már főleg az idegenforgalomból él, és bár találkozni még nagyobb olaj és mandulaültetvényekkel már nem ezek adják a gazdaság alapját.

A hegyi túrák közben garantáltan találkozik az ember a helyi kecskékkel, akik egyébként mint utólag megtudtam egy itt őshonos faj, akik a Szkopelosz-kecske nevet kapták nemes egyszerűséggel. A parti éttermekben meg is lehet kóstolni őket sajnos. Duplán is sajnos, mert egyrészt sajnálja is az ember őket, másrészt pedig nem csinálnak igazán jó kaját belőlük...

Skopelos - goat

Összességében nagyon jól éreztük magunkat, a sziget kiváló családosoknak, pároknak nyugis nyaralásra, nincsenek nagy bulik és nincs sok turista, ellenben nagyon sok látnivaló van viszonylag kis területen, a jó idő októberig garantált, a helyiek pedig nagyon kedvesek, nem rámenősek, nem lehúzósak.

Remélem te is kedvet kapsz, hogy ellátogass ide, további szép nagyfelbontású képeket a galériában találsz, ide kattintva.
Ha tetszett a poszt, kövess Facebookon, hogy ne maradj le a következőkről sem. Kritika, megjegyzés ide jöhet kommentben. :)